saklidunya

kız gözüyle bakış açısı

Erkek Olsaydım

boys“Erkek olsaydım….” diye başlayan cümleleri birçok kızdan duymuş olmanız gerek. Peki ne yatar bu – kimi zaman masumca dile gelen- sözlerin ardında hiç düşündünüz mü? Kızlardaki o koca boşluk ve beraberindeki o koca çıkıntının eksikliği temel sebep olsa gerek.
Kız çocukları her zaman ” second sex” (ikinci sınıf cinsiyet) olarak görülmüştür aslında. Bunun aksini iddia edenlerin kafalarının bir yerinde de bu böyledir maalesef. Buna bağlı olarak da aşağılanmaya ve bastırılmaya maruz kalmıştır bayan cinsiyeti. O yüzden erkeği erkek yapan herşeye karşı bir özenme geliştirmiştir. Erkeklik; güç , üstünlük, iktidar, öncelik, liderlik, özgürlük kavramlarıyla daha çok özdeşleştiği için de her kadın hayatının bir yerinde hep “erkek olsaydım” der. Bunun tam aksi olan “kadın olsaydım, kız olsaydım, dişi olsaydım” gibi ifadeler bakın ne kadar da kulağa tuhaf geliyor! Nedeni basit! Erkekler erkek olmaktan memnun ve bunları onlardan duymayız. Bunun bir nedeni de böyle cümlelerin onların erkekliğine ters geleceği düşüncesi elbette.
İlk ne zaman “erkek olsaydım” dedim bilmiyorum ama en son dün dediğimi hatırlıyorum. Annemle telefonda konuşurken arkadan dedemin “bu kız çok cesur, sesi delikanlı gibi geliyor bak” demesiyle “evet, erkek olmalıymışım ben” diye iç çekmem annemin de üstüne “yaa keşke demesi” bir oldu. Dede cesurluğumu erkeklikle özdeşleştiriyor, ben de aynı şekilde, annemse yıllardır içinde kalmış bir iç çekişi yeniden dile getirmiş oluyor. Hadi bir bakalım erkek olsaydım neler olurdu varsayımlarıma geçelim şimdi.
1-Erkek olsaydım, ailemi daha da mutlu edecektim, şüphesiz. Çünkü abimin yanına bi tane daha erkek olur diye yapmışlar beni. Yataktaki hesap doğumdakine uymamış tabi. Ailenin 3. son kızı doğmuş. Annemin üst üste erkek doğuran eltisi üstüne böyle olmam pek de hoş olmamış bizimkiler açısından tabi. O yüzden yıllarca söylenip durdu, “sende erkek olursun dedik, ama olmadın”. Sonrasında erkekmişim gibi muamele gördüm, erken yaşlarımdan itibaren her işimi kendim görmeye ailemden uzakta olmaya alıştım. bu yüzden kimi zaman onlara asalak yaşayan abimden bile daha erkek hissettim kendimi. Neyse ki bütün bunlar bende fazla yan etki yapmadı. Kızlara ilgi duymak gibi sapkınlıklar geliştirmedim. Ama şu bir gerçekti ki kadın vücudundan çok etkilendim hep.
2-Erkek olsaydım, etrafımdakiler eminim daha çok ilgi gösterecekti. Erkek olsaydım yemeğin en güzel yeri bana ayrılacak, arabanın ön koltuğu hep benim olacaktı. Olmadı, kısmet! Erkek olamadığım için bastırılmam nedeniyle gelişmemiş olan özgüvenim şu ankinin tam tersi olacaktı ve olduğumdan iki kat daha başarılı olacaktım.
3-Erkek olsaydım, yaptığım her saçmalığın açıklaması, ” Bacaklarını kırarım, öyle birşey yaparsan eve gelme” yerine “delikanlılıkta olur, erkek adam ne de olsa” olacaktı. İşte bu yüzden erkek olsaydım, her kıza inci boncuk dağıtırdım. Hepsinin sevilmeye ihtiyacı var deyip bir onu bir ötekini severdim. En sonunda birini çok sevip ibne hayatıma tövbe ederdim heralde.
4-Erkek olsaydım, geç olgunlaşmanın tadını çıkarırdım. 20-25 yaşımda saçlarımın erkekler yüzünden çoğunu kaybetmiş olmaktansa; erkek erkeğe playstation oynayıp, kız arkadaşımın arada gelip evimi derleyip toplaması, bana dadılık yapmasını tercih ederdim. Ne de olsa karşılığında onda olmayanı, ona verince herşey güzel olurdu. Her ilişkinin duygusal yükünü hep daha fazla sırtlanmak zorunda kalmaz, bitenlerin arkasından da yoluma daha rahat giderdim. Başkasını beklemek zorunda kalmaz, ben seçen olurdum ya da seçmeyi deneyen.
5-Erkek olsaydım, hergün ne giyeceğim endişem yerine dolabımda ütülü gömlek pantolon ve ceketlerim olurdu. Tek endişem gömleği kravata uydurmak olacaktı. Erkek parfümü manyağı kızları, parfümümle tavlamak ta cabasıydı tabi.
6-Erkek olsaydım, kıllı kıllı gezmekte bir sakınca yoktu. Ağdaymış, pedmiş, manikürmüş, cilt bakımıymış… hepsi lüzumsuzdu. Ne de olsa en güzel kızlar en çirkin en kaba saba en tipsiz adamlarla beraber. Kızlar kandırılmak istiyor, bu yüzden tatlı sözlere tav oluyor. Bir süre sonra söyleyeni de daha bi başka görmeye başlıyorlar. Bu yüzden erkek olsaydım, güzel olmama gerek yoktu. Taktikleri bilmek yeterdi herhalde.
7-Erkek olsaydım, şu anki güzelliğim başıma bela olmazdı. Otobüste ellenen değil -belki- elleyen olurdum. Peşimden koşturan saçma sapan adamlar kabusum olmazdı. Ya da orda burda laf atanların tacizlerine tiksinmek zorunda kalmazdım. Büyük ihtimal bunları yapıp kendini erkek sananlara şahit olduğumda, yumruğu indirirdim, erkek olsam.
8-Erkek olsam kadınlara karşı korumacı yaklaşır, hep ihtiyaçlarını gidermeye çalışırdım, bunaltmadan. Kadınımı kendime bağlardım ama onu özgür bırakırdım herşeyde, ne de olsa dönüp geleceği ben olacağını bilecek ve ona bi tek ben iyi gelecektim. Kıskançlık krizlerine girmeden kıskanır, en değerlim olduğunu sonuna kadar hissettiriridim.
9-Erkek olsaydım, sevdiğim, gözümün tuttuğu, bunla bir ömür geçer, dediğim kadının peşinden yıllar alsa da koşardım. Pilavdan dönenin kaşığı kırılsın misali, vazgeçmezdim. Olmadık yerde hoş süprizlerle karşısına çıkardım. Kadınlar ne derlerse desinler bıktırmayan ama ısrarcı tipleri seviyor. Peşlerinden koşan yada yedek kulübesinde duran birileri olacak mutlaka, çünkü ilk 11 den biri kırmızı kart görürse yerine adam lazım. Dikkat ettiyseniz, peşlerinden yıllarca koşup kabul etmedikleri adamlar hakkında kadınlar, “bir falan vardı, şimdi onla olsaydım keşke” cümlelerini çok kurarlar. Aslında sevmekten çok sevilmeyi tercih ederler. Aşk hikayerilerindeki aşık(seven) adam, maşuk(sevilen) ise kadındır bu sebeple.
10-Erkek olsaydım, dışarda aslan, evde kedi olurdum. Bunda karşımdaki kadının rolü büyük olurdu tabi. Evde dışarıyı, dışarda evi unuturdum. Erkekler çalışmaya başlayınca manitalarını bile aramayı unutur. Başarı hayatlarının merkezindedir. Bizse herşeyi paylaşmak isteriz. Zirvede bile olsak, orayı paylaştığımız biri olmadığı için üzülürüz. Güzel bir sahilde olsak şimdi yanımızda sevgilimiz olsa manzaranın keyfini çıkarsak deriz. Erkeklerin çoğuysa sahile işerler. Son olarak erkek olsaydım içine girilen değil, içine sokan olurdum. Ne de olsa sokup çıkarmak kolay ama bir dolu bir boş olmak öyle değil!
11, 12, 13… diye uzar bu liste. Bu benim aklıma gelen ilk 10’um. Katılın katılmayın o size kalmış. Yazılanlar genellemelerden ibaret, elbette herkes böyle değil. Şimdi, aynen böyle hisseden ya da ” aa evet bende erkek olsaydım şunu yapmak isterdim” diyen bayanlar eteklerini kaldırsın. Sana katılmıyorum, erkek olmak o kadar da kolay değil ya da erkek olmak harbiden iyimiş diyen erkekler de t-shirt lerini çıkarsın ki baklavalarını görelim???

May 19, 2013 - Posted by | KIZLAR HAKKINDA | , , , ,

2 Comments »

  1. Bu yazınızı beğendim, gerçekleri kaleme almışsınız.hep aklımıza gelip te yazmadığımız anlık olaylar. herşeye ragmen kadın olmak güzel

    Comment by adı farketmez | May 19, 2013 | Reply

    • İlginiz için teşekkür ederim, hepimizin içinden geçebilecek sessiz cümleleri olduğu gibi yazıya dökmeye çalışıyorum. Önümüzdeki günlerde buna benzer yazılar paylaşmaya devam edeceğim, takipte ve sağlıcakla kalın.

      Comment by saklidunya | May 20, 2013 | Reply


Leave a Reply

The (Mis)Adventures of lendenpen

We've Got the Dreamer's Disease

saklidunya

kız gözüyle bakış açısı

cinseldusunce

10 Yıldır hobi olarak yazıyorum kimseye zararım dokunmadı.Reklam parayla işim olmaz.Mantık,aklım erdiği kadarıyla sorularınızı cevapladım. Dr prof Hekim değilim, Vatandaş olarak kendi toplumuma ne verebilirim düşüncesi ile bugüne kadar yazdım.Web sayfası yapmadım.Blog olarak kaldım ki deneme yazısı olarak kalsın.Tek kişiyim bir grup filan değilim. Okuyucuya ilgi için teşekkür ederim"

